تابش" از مسئولان خواستار شد:

برگزاری اولین همایش تخصصی روناس کشور در اردکان

تداوم حفاظت و مدیریت استان یزد و شهرستان اردکان بر منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاه کوه

بخشش بدهی مالیاتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای مراکز تحقیقاتی کشاورزی استان یزد در آن سازمان و استقبال عموم از محصول روناس در این نمایشگاه آورده است : شهرستان اردکان بزرگترین تولیدکننده روناس در سطح کشور می باشد وبا توجه به روند رشد شوری در اغلب مناطق کشاورزی و اهمیت کشت روناس در اراضی شور، همچنین لزوم انجام طرحهای تحقیقاتی بیشتر و برگزاری همایشهای مختلف در جهت شناساندن این محصول مهم کشاورزی خواستار برگزاری "اولین همایش تخصصی روناس کشور" در شهرستان اردکان شد.
همچنین تابش در نامه جداگانه ای به رئیس سازمان محیط زیست کشور بر تداوم حفاظت و مدیریت منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاه کوه توسط استان یزد و شهرستان اردکان تاکید نمود.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این نامه با تشریح پیگیریهای مکرر اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و مسئولان شهرستان اردکان آورده است: منطقه سیاه کوه پس از طرح در شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلی در سال 1380 به طور رسمی آگهی و به عنوان یکی از مناطق چهارگانه محیط زیست تحت حفاظت قرار گرفت که پس از آن تلاشهای حفاظتی مطلوب ،بی وقفه و شبانه روزی گارد اجرایی محیط زیست، احیاء سریع جمعیت حیات وحش منطقه را موجب گردید.
تابش تصریح کرده است : پیروپیگیریهای انجام گرفته در سال 1386 سطح حفاظتی بخشهای غربی منطقه حفاظت شده به پارک ملی ارتقاء یافت که با توجه به اینکه بخشی از این منطقه در استان اصفهان قرار دارد این استان خواستار تغییر مدیریت این منطقه از استان یزد به استان اصفهان گردید که حفاظت این منطقه از سوی سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست به عهده استان یزد قرار داده شد که آخرین نامه در خصوص مدیریت منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاه کوه توسط استان یزد در سال گذشته (87) توسط خانم دکتر واعظ جوادی ریاست وقت سازمان ابلاغ گردید.
نماینده مردم اردکان در پایان افزوده است : لیکن در حال حاضر نیز این تغییر مدیریت از طرف استان اصفهان در دفاتر ستادی سازمان محیط زیست در حال پیگیری است که لازم است از هرگونه تغییر جغرافیایی و مدیریتی که حتماً پیامدهای نامطلوب در پی خواهد داشت جلوگیری بعمل آید.
همچنین نماینده مردم اردکان در مکاتبه ای با وزیر اقتصاد ،خواستار بخشودگی مالیاتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد شد.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این نامه آورده است: وظایف و اختیارات این سازمان ماهیتی غیرانتفاعی داشته و درآمدی مستقل مشمول مالیات ندارد ،بطوریکه اعتبارات مورد نیاز برای اداره آن با توجه به ماده 38 قانون تاسیس آن بدست می آید و درآمدهای حاصل نیز صرف فعالیتهای جاری می گردد که هیچگونه انتفاعی نیز بر آن متصور نمی باشد. ولی اداره کل امور مالیاتی استان یزد پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی از سوی این سازمان جهت سالهای 83 و 84 نسبت به صدور ابلاغ تشخیص مالیاتی به لحاظ عدم ارسال به موقع اظهار نامه مالیاتی و در نهایت نسبت به صدور رای قطعی مالیات اقدام نموده است.
تابش در پایان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد درآمد مستقل مشمول مالیات نداشته و هیچگونه منابعی که بتواند مبلغ مورد نظر را تامین و پرداخت نماید ندارد،از سویی در صورت اجرای صدور حکم قطعی موجب در محاق گرفتن سازمان و بلاتکلیفی بیش از 1850 نفر عضو حقیقی و 130 عضو حقوقی می شود خواستار حمایت و پشتیبانی وزیر اقتصاد نسبت به بخشودگی مالیات و جرائم متعلقه شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا